سخنرانی دو استاد مسیحی در همایش "توانمندسازی خانواده" دانشگاه المعارف لبنان

سخنرانی دو استاد مسیحی در همایش "توانمندسازی خانواده" دانشگاه المعارف لبنان

در همایشی که توسط دانشگاه المعارف لبنان با عنوان "توانمندسازی خانواده" برگزار گردید، خانم "رندا ابی عاد"، یکی از میهمانان مسیحی این نشست که استاد دانشگاه و پژوهشگر فلسفه وانسان‌شناسی است، در سخنرانی خود به عوامل فروپاشی نظام خانواده غربی پرداخت، وی ضمن اشاره به تجزیه و پوچی در جوامع غربی، و اندیشه سیالیت جنسی در نظریه باومن، از بین رفتن مرزهای تضاد بین معنایی و بی معنایی، از بین رفتن دوگانگی ها و گرایش به سطحی نگری و عدم تعهد؛ وضعیت غرب را انحطاط و نه بحران توصیف کرد که منجر به زوال تمدن غرب می شود زیرا تمدنی است که بر این اعتقاد استوار است که پیشرفت بدون رهایی کامل غیرممکن است و مرجعیت آنها انسان فرد است نه خانواده و نه ارزشهای اخلاقی. این رهایی از هرگونه مرز مستلزم شکستن ارزش‌ها در همه زمینه‌ها، پاک کردن مرزها و شکستن الگوهای رابطه‌ای است که نتیجه آن چیزی است که به عنوان نوع جنسی فرهنگی شناخته می‌شود (gender). بنا بر این فرد آینده، فردی دو رگه است (ترکیبی) که همه ارزش ها را رد می کند، زیرا به جامعه ای با مرکزیت لوگوس، یا عقل یا فرد تعلق دارد که جایی برای ارزش ها و معیارهای اخلاقی و ایمان وجود ندارد.

همچنان کشیش لبنانی "روی عبدالله" به موضوع همجنسگرایی پرداخت، و تحلیلی زبان‌شناسی از منظر الهیات مسیحی (سفر پیدایش کتاب مقدس) از مشکله انحراف جنسی داشت. وی با تاکید بر متون کتاب مقدس، اشاره ای داشت به اینکه درک مساله همجنسگرایی مربوط به درک قانون است. به این معنی که همجنسگرایی یک انحراف محسوب میشود، و با توجه به اینکه هر انحرافی در زبان‌شناسی انحراف از یک قانون و قاعده است، بنا بر این عادی‌سازی با این مفاهیم انحرافی به مثابه تخریب قوانین زبان و سوء استفاده از دستور زبان است.

	سخنرانی دو استاد مسیحی در همایش "توانمندسازی خانواده" دانشگاه المعارف لبنان

ملاحظه:

اهمیت این دو سخنرانی از آنجاست که در جامعه اخلاقی لبنان، شاید کمتر کسی نظر قشر مذهبی مسیحی در مورد چالش‌های اخلاقی را می‌داند. دانشگاهیان و پژوهشگران حاضر در همایش نظرات بسیار مثبتی در رابطه با سخنرانی خانم ابی عاد و کشیش عبدالله داشتند. زیرا هر دو اشاره‌ بسیار مهمی داشتند به مساله جنگ مفهومی و تهاجم اصطلاحات غربی به فرهنگ‌های مختلفی مانند جامعه اسلامی ومسیحی لبنان که هنوز از ایمان واخلاق و تدین برخوردارند.

انطلاق فعالیات مؤتمر تمکین الأُسْرَة فی جامعة المعارف

کد خبر 19470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =